Nu är jag världens lyckligaste

Hej. förlåt för dålig uppdatering, men har haft massa att göra nu när Gaddies har kommit hit. Kan berätta lite smått,
Söndags - så kom hon då hem till mig vid tre tiden. Jag började gråta när jag såg transporten komma upp på vår uppfart, jag tänkte.. nu är min stjärna tillbaka.  Jag lastade ut henne och tog in henne i stallet, pussade henne och kelade med henne i typ 10 minuter, sen tog jag på täcket och släppte ut henne i hagen, hon gick helt lugnt, och bara åt gräs. Jag var så glad så kunde inte äta eller någonting :')
Måndags -  va det då, första dagen på riktigt, jag gick ut och gav henne mat på morgonen, och sen gick jag in och tog på mig och gjorde mig klar för skolan, sen när vi skulle köra ner till bussen, så släppte jag ut henne. Sen va det då skola.. gick till klockan två, kom hem, red vid tre, tog lilla skogsvaktarrundan, som jag kallar det. Det är typ många uppförsbackar, jag tog det bakvänt så vi fick uppförbackar isället för nerför, så när vi då hade ridit hela vägen, och det bara va en stor backe kvar, så började hon galoppera, och den känslan har jag inte haft på länge, hon hade verkligen roligt, och jag behövde inte ens röra tyglarna nästan, för hon lyssnade så mycket på rösten. Så jag kan galoppera och sånt utan att dra henne, eftersom det ska läka riktigt så vill jag inte ta i  henne, och det behövde jag inte, så det kändes skönt. Men jag och mamma vi ska köpa ett bettlöst träns, det är ju en smart idé, så får det läka ifred. För hon sticker inte eller någonting, så det ridpasset är jag nöjd över. Min pluppa, hon är så bra hon.
Tisdag - Är det idag, och jag är hemma från skolan, för att jag har jätte ont i nacken, så jag kan knappt inte röra mig då det rör sig ner mot ryggen, men jag har tatt massa panodil, så jag ska orka rida sen. Idag så ska vi rida lilla skogsvaktarrundan igen, för det regnar jätte mycket, så det får bli den idag också, med massa regnkläder och sådant, men det blir nog mysigt. Ska typ rida vid fyra idag, och sen efter jag har ridit ska jag putsa och släppa ut henne i hagen, sen får hon gå där till klockan åtta, så släpper jag in henne i stallet och ger henne mat, hon orkar typ inte äta upp sitt hö, bara för att hon äter så mycket gräs i hagen, HAHA.
Det va nog vad som har hänt dom dagarna jag inte har bloggat, men nu kommer jag blogga varje dag, och skriva hur det har gått och sådant, så håll utkik!
Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0